Детайли за проекта
Технически показатели:
- Р3П 20054 кв.м.
- ЗП 9450 кв.м.
Подобект: Нова Обслужваща сграда с площадкови мрежи, частична реконструкция на Хангари 2; 2-разширение и 1А
Сградата се състои от сутерен, пет надземни етажа и плосък покрив, върху който са разположени ОВК съоръжения. Тя е със смесени функции. В нея се помещават офис, работилници, битови помещения, столова със кухня и кетъринг. Тя се явява обслужваща сграда за комплекса и включва в себе си основните административни и хигиенно битови помещения.
Конструкцията на основната сграда е смесена, състояща се от сглобяеми стоманобетонни елементи и монолитни шайби, стени и стълбищни клетки. Разделена е на две динамично независими тела, осъществено посредством противоземетръсна фуга, която пресича и фундаментите. Подовата конструкция се състои от предварително изготвени в заводски условия подови греди и панели, като на кота 0.00, където са разположени ремонтните помещения, панелите са със сечение 2Т, поради по-големите експлоатационни товари. От втория етаж до покрива на всички нива са изпълнени кухотели - подови панели тип „Спирол“. Подовите греди на всички нива, както и гредите на покрива са със сечение L и 2L, които са предварително изготвени в заводски условия. Колоните също представляват сглобяеми елементи, които участват само в поемането на вертикалните товари. За поемането на хоризонтални сеизмични сили са предвидени монолитни шайби от основата на сградата до нивото на покривната конструкция. В обема на сутерена се предвижда изпълнението на подземен стоманобетонен резервоар с монолитни стени и покривна монолитна плоча на кота ±0.00.
На партерното ниво е изградена топла връзка с Хангар 1 посредством покрит транспортен коридор по северната фасада на сградата. От там постъпват самолетни части за ремонт в разположени в партерното ниво на основната сграда работилници.
Подобект: Нов Хангар 1 за поддръжка и ремонт на самолети и площадкови мрежи
Сградата представлява Нов Хангар 1 за ремонт на самолети и необходимите помощни помещения към него, като притежава необходимите параметри за подслоняване на един широкофюзелажен самолет от типа Airbus А380 или едновременно три тяснофюзелажни самолета от типа Airbus А321, така че в него да бъде възможно да се извършват огледи, поддръжка, ремонт и пълно обслужване на гореописаните самолети. Сградата на хангара е едноетажна, еднопространствена без сутерен, с едноотворна фермова стоманена конструкция с междуосово разстояние на колоните 91,70 м. В обема на хангара са разположени монолитни вътрешни постройки съдържащи обслужващи, технически помещения и офиси за административния персонал.
Светлата площ на основния обем на хангара е 5 676 кв.м..
В обема на зоната ремонт е подсигурена работа на два основни мостови крана, всеки с товароподемност 12,5 тона и два помощни конзолни крана, всеки с товароподемност 1 тон.
По цялата дължина на северната фасада е монтирана сегментна повдигаща се хангарна врата с размери 89,73 /19,41 м. и електрическо задвижване, с възможност за пълно и частично отваряне и вкарване на един или три самолета поотделно. Сегментите на вратата са с алуминиева повдигаща се конструкция и шахти за стъпване и фиксиране в настилката на хангара.
Прочети повече